Cechy dobrej reklamy w Internecie

Warto zastanowić się, nawet z punktu widzenia potencjalnego odbiorcy, jaka musi być reklama, by była skuteczna i przekonywująca. O tym, czy dana reklama w Internecie wzbudzi nasze pozytywne odczucia, decyduje bardzo wiele czynników. Przede wszystkim promowanie w Internecie powinno wzbudzać pozytywne uczucia. Być może niektórzy pamiętają reklamę jednego z towarzystw ubezpieczeniowych, która przedstawiała brzeg morza. Na piasku, jakby palcem lub patykiem, narysowane były kontury domu. Tuż obok była granica fali, która napływała na piasek. Towarzyszyło temu zapytanie: zaleje czy nie zaleje? Tego rodzaju sposób na reklamę, chociaż zapadał w pamięć, budził bardzo negatywne emocje. Indukcja strachu nie jest najlepszym sposobem na pozyskiwanie klientów. Zawsze mile postrzegane są reklamy, które przedstawiają pozytywne uczucia, odnoszą się do relacji międzyludzkich, miłości, macierzyństwa. Szczególnie optymistyczne są reklamy z udziałem dzieci. Istnieje również pewna koncepcja na reklamę żartobliwą, humorystyczną. Dwie sieci handlowe zyskują popularność poprzez tego rodzaju spoty. Są one bardzo przyjemne, zabawne, ale tak dyskretnie, bez nachalności. To jest niestety problem wielu reklam – bywają zbyt krzykliwe. Dotyczy to również reklam w Internecie, którym nierzadko towarzyszy dźwięk. Pewnie niejednej osobie zdarzyło się niemal spaść z krzesła, gdy niewinnie otworzyła witrynę w celu sprawdzenia poczty i nagle rozległ się głośny dźwięk stanowiący tło reklamy. Na pewno nie jest to sposób na budowanie dobrego wizerunku produktu. Nie mniej jednak warto pamiętać, że ludzie są różni. To, co nie podoba się jednemu człowiekowi, drugiego może zachwycić.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: